Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

Diskutime tek 'Hapësira filozofike' filluar nga palaccio, 21 Jan 2004.

  1. palaccio

    palaccio Primus registratum

    Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Dua te hap nje teme te pashkelur deri me tani. Debatet me profesorin tim dhe studentet e klases te filozofise gjithmone jane te nxehuar sa here i afrohemi kesaj teme. Nga ana filozofike femra ka pasur gjithmone nje status te shenjte. Kultet dhe fete pagane (para Krishterimit) adhuronin femren si nje qenie e shenjte. Femra ishte fillimi i jetes, ruajtese e diturise, dhenesja e dashurise. Ka shume arsye perse shoqeria jone moderne nuk e sheh gruan ne te njejten drite. Duke filluar me Aristotelin dhe deri me sot shume filozofe i jane afruar kesaj teme. Por ama, fatkeqesisht, shoqatat sekrete jane te vetmit qe akoma e konsiderojne femren qenie te shenjte. Pse ra gruaja nga epiqendara e shoqerise? A kishin te benin gje me zhnderrimin e pozites shoqerore kisha Katolike, Mbreterit dhe Perandoret e Evropes Perndimore, nga nje shoqeri matriarkale tek nje patriarkale? Simbologjia e femres se shenjte akoma mbijeton, nga figurinat e Isit (egjyptian) dhe deri te pikturat e Leonardo da Vincit, etj...
     
  2. Le_Routard

    Le_Routard Forumium maestatis

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Une mendoj se kjo eshte rjedhoj e shoqeris individualiste e materialiste me teper sesa rjedhoj e rrymave fetare.

    Sa per dijeni ne mesjete vajzat e virgjera konsidoreheshin nga kisha si te shenjta dhe fjala e tyre ishte ligj. Ato, ashtu si edhe prifti, mund te conte ne turren e druve cdo njeri duke e akuzuar si te pushtuar nga djalli....
     
  3. Presidenti

    Presidenti Forumium maestatis

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    me mjes kto muhabete ??!?!?!...pi robi i kafe i her...i fut i xhiro sa te nxefet e masnej shkru /pf/images/graemlins/laugh.gif
     
  4. Kordelja

    Kordelja Valoris scriptorum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Kjo teme me ben te mendoj qe me kete lloj "(re!!!)evolucioni "ligjin e ben "i forti" dhe jo virtyti.

    Me sa duket me kohen "dhuna" ose "i dhunshmi" ka percaktuar dhe "me te zotin", ose ate qe "vendos".
     
    joetisti_ likes this.
  5. bOy i VoGEl

    bOy i VoGEl Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    tani qartesoje i cik temen,se me sa kupetova po thua qe pse femra nuk adhurohet me shume nga gjinia mashkullore pera te jet ne pozit te gjitheaneshme;provojeni i here te urinoni ne kemb,dhe hidhuni per prove nga 15 kateshi dhe te shohim se qyshe do bini me ***** apo me koke,pera desha te them kete qe femra duhet te kete aq pozite ne jeten njerezore sa ika hije;ndofta sduhet te shkruaja hice por megjithsete ju pershendes...... . /pf/images/graemlins/wink.gif
     
  6. Presidenti

    Presidenti Forumium maestatis

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    kordele, me shume se dhuna apo i dhunshmi a s'te duket se sikur jemi ne nje periudhe inflacioni? Dmth diçka sikur ka humbur vleren?...ndoshta se keq shperdoruar?

    une kete ide kam (ndoshta meqe po lexoj makro te avancume deri neser ishallah!)
     
  7. jack owar II

    jack owar II Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    kush po thote ** femna s'asht n'qender?
    shih, rastin ma t'mirin konkret ** femna asht n'qender e ke te shypet: kujto teuten, nane terezen, ana komnenen, elena gjiken, motrat qiriazi, shote galicen, e t'tjera si kto...a menon ** burrat e kane majte shipnine gjalle deri m'tash a? jo bre, mos ken femnat, na moti ishim turq, arabe, rromake, sllave, e ku ta di une...
    i vetmi grup qeter ** ka punu hakikat per shiptare jane priftat katolike...

    dmth, femna asht qendra, boshti i shiptarizmes...
     
  8. Le_Routard

    Le_Routard Forumium maestatis

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Ka rene vlera apo eshte shperdoruar malli??? Nuk e di nese mund te japim nje pergjigje te sakt duke krahasuar epokat e ndryshme te njerezimit, por une personalisht nuk besoj se ky eshte shkaku.

    Po te shikosh realitetin mund te vesh re qe shoqeria eshte bere materialiste. Cdo gje, duke perfshir edhe njerezit, vleresohen simbas nje njesie nderkombtare, parane. Si rjedhoj kush ka me shume ka edhe poziten me te lart. Ne qofte se sot burri merret me tregetin dhe gruaja me shtepin, ateher cila do jete epiqendra? Morali apo materiali?

    Ndersa dhuna eshte nje ndjenj primitive e njeriut, me i forti kerkon te beje ligjin. Fatekeqesisht per njerezimin shpesh muskujt fitojn mbi mendimin.
     
  9. Le_Routard

    Le_Routard Forumium maestatis

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Shume e drejt! Nga barazia e gruas me burrin humbet edhe nocjoni i epiqendres.

    Tani a eshte e qena epiqender eshte dicka e mire per femren apo jo? Kjo eshte teme filozofike me vete....
     
  10. RaVeR

    RaVeR Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    E para e punes; Kjo teme nuk i perket fare filozofise per tu studjuar/diskutuar ... eshte faktor socjologjik ... per kete arsye nuk e kane prekur filozofet ...

    Femra ka qene epiqendra ??? per mendimin tim nuk eshte ashtu ... femra ka qene e shtypur ... Seksizmi ka mbizoteruar ... tani kohet kane ardhur ndryshe ... materjalizmi eshte nje faktor, emancipimi eshte nje faktor tjeter, teknologjia po e po akoma ekziston seksizmi ne disa sfera te jetes socjale por jo si me pare ... tani femrat kane akses ne pothuaj te gjitha sferat e jetes ...

    Per mendimin tim kjo eshte me se e drejte ... thuhet qe femrat jane seksi i dobet, sensuale, e te tjera si keto ... por ja qe historia ka treguar qe femrat jane po aq te forta ose te dobeta sa meshkujt dhe po aq sensuale dhe jo sensuale sa meshkujt ... fakti eshte qe femrat jane me te fuqisheme se meshkujt ne shoqerine moderne ... dhe e gjithe kjo per shkak te seksizmit ...
     
  11. alinos

    alinos Forumium maestatis

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    palaço femra vazhdon te shihet si objekt here vihet ne qender te shtepise, here para furneles, here para govates e here ne shtrat...
    here here vihet dhe ne bodrum /pf/images/graemlins/wink.gif
     
    joetisti_ likes this.
  12. palaccio

    palaccio Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Nuk eshte e thene qe kjo teme eshte sociologjike. Sipas mesazhit tim te pare, fjala ishte mbi diskutimin e femres dhe simbologjine e saje ne shoqerine njerezore. Duke pare qe shume fise, principata, mbreteri, dhe kombe te tere besonin ne shenjtesine e gruas, si eshte e mundur qe te kete humbur ne shoqerine tone moderne? Une mendoj se 2000 vjet ne historine e botes se re (pas Krishtit) nenshtypja e besimit mbi shenjtesine e gruas rrodhi vetem prej mashkullit. Nga ana filozofike eshte e pamundur te mos permendet konflikti i pare midis mashkullit dhe femres: kafshimi i molles nga Eva. Une nuk dua te them qe mashkulli eshte i keq, por argumenti im qendron mbi idene e te lashteve dhe besimi i tyre ne te shenjten e femres. Arsyet qe tani ne nuk e shohim gruan me te njejtin adhurim, flas ne pergjithesi, jane tema e debatit. Dikur gruaja qe epiqendra e shoqerise, duke filluar me njerezit prehistorike, dhe sot nuk ndodh me. Mbase filozofet nuk e kane argumentuar shume kete teme, sepse mbase veshtrimi i tyre si meshkuj -duke qene ne nje pozite shoqerore me te larte se femra- ishte i njeanshem. Megjithate, sic shkruajta me siper, filozofe si Aristoteli, ST. Acquinas, Njutoni, etj., kane argumentuar te kunderten. Mendoni per nje moment se pse c'do gje ne natyre rreht nesh ne idrejtohemi ne gjinine femerore! Argumentet jane te shumta, por a kam pak te veshtire te vendos se cili argument mbi kete teme eshte me i pershtatshem: simbologjia dhe ikonografia shoqerore, hipotezat dhe shkrimet biblike, apo mendimet dhe shkrimet filozofike.
     
  13. palaccio

    palaccio Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    RaVer, ta kesh parasysh se sociologjia rrjedh nga argumentet psikologjike dhe filozofike. Megjithate ti duhet ta shikosh kete teme ne kontekstin filozofik, sepse argumentet dhe debatet qe dalin ketu argumentohen vetem nga ana filozofike. Natyrisht, ca argumente te bazuara ne shkencat sociologjike, psikologjike nuk mund te shmangen sepse jane te nderlidhura me degen e filozofise....
     
  14. Guest

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Duke pasur parasysh faktin qe shume femra bejne si te "emancipuara " gjoja sikur sja varin meshkujve etj etj budalliqe si keto por nga ana tjeter jan po keto femra qe ja bejne qefin atyre ne shume menyra si e si ti sjellin ne qef /pf/images/graemlins/wink.gif dhe kuptohet mashkulli nga natyra eshte egoist do vetem te arrije qefin e vete pak renci ka per ta sec mendojn te tjeret , keshtu qe me mire te jesh e ndershme dhe te vesh koken mbi govate se sa te kurvillosesh e kur vjen puna prape sta dine per nder se vetem qefin e tyre shohin , biles un them qe kete temen tja ndryshojme emrin ne Emancipimi i Kurves dje , sot dhe neser /pf/images/graemlins/laugh.gif

    si mendoj dhe un ndonjehere sikur te isha djale :rolleyes:
     
  15. palaccio

    palaccio Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Jo, thelbi i temes qendron ne menyren se si shoqeria e shikon gruan. Nese ne në te vertete si shoqeri moderne jemi ne nje moment ne histori ku roli i femres eshte nen ate te mashkullit, atehere dyhet te mendojme se ne c'periudhe ndodhi ky ndryshim dhe perse. A e kishte fajin Kisha dhe momentet historike te koheve te erreta dhe mesjetes, apo lindi si nje ide e shoqerise industriale? Apo e ka fajin shtypi dhe media, qe historikisht jane dominuar nga meshkuj?

    Kjo teme nuk ka te shume te beje me rraportet e adoleshenteve, por me imazhin e gruas. Sjelljet e vecanta te personave, mua me duken te jene te panevojshme te diskutohen, sesa sjellja e nje shoqerie te tere.
     
  16. Guest

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Ok tani te kuptova ,
    Ti do te diskutojme si shoqeria e sheh gruan ? Mendoj se menyra se si i shohim gjerat eshte subjektive se cdo kush ka imazhin e vet , dikush e sheh gruan si nje qenie te brishte qe ka nevoje per mbrojtje nga njerez qe mund ti bejne keq dikush e sheh si nje qenie shume e perparuar qe i ka rezistuar koherave dhe ka dashur te jete e barabarte , e vetmja gje qei ben te shtypura femrat eshte imazhi qe kane meshkujt ndaj tyre i shohin gjithmone si krijesa dhe objekte te instikteve e imagjinates se tyre dhe kjo eshte ajo qe e prish balancen e te qenurit te barabarte mendoj une .Mendoj se periudha ku ky ndryshim ndodhi ka vite e shekuj me pare , mbase sepse sic e thash em siper meshkujt gjithmone kan pasur te zhvilluar instiktin kafsheror i cili ne nej fare menyre te ben te dhunshem dhe kto pasoja i kan ber femrat te perulura , duke qen qe meshkujt jan me te forte fizikisht se sa femrat mund te bejne punera qe ne femrat si bejme dot troc muabeti un nuk shkoj dot e te punoj jashte ne te ftohte , biles te them nej kurjozitet pothuaj gjtihe pilotet e avjonave jan meshkuj tani se kush e ka fajin per kete mund ta kete eksperjenca e botes cdo gje qe ndodh ka nje kuptim apo jo ? ajo cka ka ndodhur eshte pasoje e shume gjerave qe kan ndodhur ne bote , eshte fizike , ndonejehre mendore , eshte menyra se si femrat gjithmone jan munduar te ngrejne sa me shume imazhin e mashkullit ne piedestal , sepse ka gjera qe ato si bejne dot e ja lene ne dore atyre megjtihate dhe ky diskutim nuk behet qe te ule femren ky eshte vetem tregues i nje realiteti nuk e ka shkelur njeri femren perkundrazi e kan favorizuar nuk e kan lene te beje punera te rendomta , nuk e kan bere te punoje shume , nuk e kane lene pas dore ka femra qe bejne punera meshkujsh eshte vetem natyra e femres qe e ben te duket si krijese e pafajshme por ne fakt eshte me e favorizuar .
     
  17. bona

    bona Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    palaccio

    kesaj teme tenden i pergjigjet:

    Dan Brown tek libri i tij
    The Da Vinci code.

    thuhet qe ne painting The last supper njeri nga apostle esthe vajze dhe jo djale( the young John). dhe flitet te kete qe M. magdalene. ajo ishte e zgjuar dhe kisha kur e pa femren si rrezik te mashkullit (ne kuptimin e power) e shpalli ate para turmave prostitue.

    e kam thene dhe diku tjeter kur meshkujt hasin me naj femer me te zgjuar se veten e therrasin;

    putane, whore, prostitute, k...e, etj.

    ndoshta dhe femrat vete e therrasin ate femer ashtu. femrat thone psh se i ka arrit ato gjera duke shkuar me bosin, apo professorin .

    dhe idea esthe tek lufte ndarje te power ,to rule, fuqi per pushtet ne cdo fushe te jetes midis men and women.
     
  18. olti

    olti Neo

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Gruaja s'ka qene ndonje here epiqendra e botes!

    Shpesh here per t'i dhene gjerave kuptimin dhe vleren e duhur, nuk duhet qe t'i vendosim ne "epiqendra" apo "periferi". Sidomos ne rastin e raportit burre - grua. Secili qendron ne plan te vecante dhe si i tille ka vlera te vecanta, te paperseritshme, qe nuk mund te plotesohen dhe behen dot nga tjetri/a.
     
    Artin likes this.
  19. Gysi

    Gysi Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Teoria e matriarkalitetit është nj hipotezë mjaft e dobët për nga argumentet që sjell. E para duhet ditur që bëhet fjalë për një periudhë tepër të lashtë që gjithsesi mbetet thuajse tërësisht e errët për dijen njerëzore. Kjo teori është sitisur nga antropologët dhe arkeologët dhe, më tepër se shkencore mbetet propagandistike, duke u shfrytëzuar së tepërmi nga pikëpamjet komuniste po në të njëjtën mënyrë sic është shfrytëzuar edhe evolucionizmi.
    Unë nuk besoj se në vitin 2004 mund të arrijmë të njohim aq mirë shoqëritë primitive, sa të mund të dallojmë statusin social të meshkujve dhe femrave. Ne dimë aq pak për shoqëritë primitive sa nuk mundet kurrsesi të mund të imagjinojmë mënyrën se si ata I kanë marrëdhëniet mes tyre. C’është e vërteta edhe sot gjejmë mjaft mënyra për të përcaktuar statusin e gruas në shoqërinë moderne, e lëre më për shoqëritë primitive. Cilat janë faktet që sjellin disa antropologë për ekzistencën e matriarkatit.

    • Së pari gjetja e mjaft objekteve të kultit të cilat I përkasin seksit femër dhe kryesisht, figureës së nënës. Në mjaft fise perëntitë, idhujt ishin të seksit femër, të cilat adhuroheshin prej pesterëve të bashkësisë.
    • Së dyti në mjaft raste mendohet që fiset primitive t’u drejtoheshin një gruaje të moshuar që e mbanin si të parën e fisit për të gjykuar për probleme të ndryshme.
    • Po kështu mendohet që femrat merreshin me bujqësi, dhe blektori ndërsa meshkujt me gjueti, ose edhe me luftërat e ndryshme ndërmjet fiseve (si rrjedhojë e forcës fizike), dhe kështu, duke qenë se bujqësia sillte fitime më të mëdha se gjuetia, si dhe duke qenë se gratë ishin të angazhuara tërë ditën në territorin e bashkësisë, të cilin duhej t’a administronin, gratë gëzonin status më të lartë shoqëror.

    Personalisht, mua më duket shumë naïve t’a besosh këtë gjë, e cila gjithsesi mbetet një hipotezë. Kjo hipotezë mbetet mjaft e dobët për një mori arsyesh.

    • E para, për sa I përket idhujve femra, këto kanë ekzistuar gjithmonë edhe në shoqëritë më patriarkale që mund të bëhet - dhe madje egzistojnë edhe sot në mjaft fise primitive të soteme si dhe në disa kultura të traditës hinduse (madje në këtë të fundit, një sekt I caktuar përmban, si objekt kulti një vaginë të cilën ata e adhurojnë cdo ditë). Edhe grekërit e lashtë, të cilët njihen për diskriminim tepër të skajshëm të femrës, e cila konsiderohej tepër inferiore deri në krahasim me skllevërit, shumicën e perëndive I kanë patur femra. Dhe kjo sepse është tjetër gjë hyjnizimi simbolik I femrës si simbol pjellorie ose si simbol dhembsurie e përkujdesjeje, që karakterizohet tek figura e nënës, dhe tjetër gjë konsiderata për gruan ke në shtëpi, në shtrat, me të cilën t’I ndan pjesën më të madhe të ditës me gjithë problemet e saj.
    • Po kështu, respekti për gratë e moshuara (zakonisht më e moshuara e fisit) duhet të ketë qenë më tepër edhe funksionale për mosmarrëveshje të ndryshme, duke shërbyer si një figureë stabiliteti dhe vlerash, në një kohë ku burrat vdisnin më herët si pasojë e luftërave të shumta, etj. Por prej kësaj nuk nxirret domosdoshmërisht që të gjitha gratë e fisit kanë pasur status më të lartë se burrat.
    • Përsa I përket pikës së tretë fakti që puna në bujqësi sillte më shumë fitime nuk do të thotë gjë për statusin social, pasi, në kushtet e një bashkësie që duhet t’u bëjë ballë mjaft nevojave dhe rreziqeve, ku gjërat zhvillohen nën darën e nevojës, kjo ndarje e punës është e domosdoshme dhe normalisht burrat kanë zgjedhur fronitn më të vështirë, duke ia lënë grave atë më fitimprurësin. Por nuk duhet harruar se fitimi në shoqëri të tilla ishte I përbashkët dhe nuk kishte diferencime në të ardhura, që të mund të dalloheshin edhe statuset sociale.

    Në fakt mua më duket tepër e pamundur që statusi më I lartë në një shoqëri ku forca e krahut është determinuese, të gëzohet nga pjesa më e brishtë e saj. Por kjo teori është shfrytëzuar së tepërmi nga evoluzionistët dhe materialistët të cilët e shohin zhvillimin njerëzor si prkryerjen graduale të majmunit, nga komunistët të cilin në kuadër të luftës totale të klasave e shohin tërë historinë e zhvillimit njerëzor thjesht si përplasje klasash apo grupimesh të ndryshme interesash, ku edhe konflikti mes gjinive ka vendin e vet, si dhe feministet ) të cilat relisht, në shumicën e tyre kanë qenë komuniste, të cilat tërë hisorinë shoqërore dhe marrëdhëniet mes dy gjinive I shohin sin jë luftë për të drejta dhe privilegje mes palëve (sekseve), dhe tek matriarkati ata gjejnë idealin e tyre, perandorinë e shpresuar, apo “tokën e premtuar” të tyre, gjejnë të realizuar ëndrën e tyre, amazonën.

    Po kështu ka mjaft faktorë të tjerë që e kundërshtojnë këtë hipotezë, por edhe kaq besoj se u zgjata shumë. Shpresoj të mos jem bërë I mërzitshëm.
     
    Artin likes this.
  20. Gysi

    Gysi Primus registratum

    Re: Renia e Gruas nga Epiqendra e Shoqerise...

    Një miku im thoshte: “ E dini pse s’ka pjellë Shote Galica?????? Sepse ka pas mbajtur gjithë jetës koburen në brez, dhe sa herë që fillonte t’I fryhej barku ia cfrynte kondaku I kobures.”

    Problemi qëndron që duhet ndarë shapi nga sheqeri. Femra në natyrën e saj ka mjaft ndryshim nga mashkulli, ndaj është e kotë t’I vëmë në peshore. Kohëve të fundit po shfaqet shpesh fenomeni I mashkullizimit të femrës, si dhe feminizimi I mashkullit. Dhe duket se në një farë mënyre shoqëria moderne po shkon drejt tenencave të uniseksit. Por kjo, për mua është vetëm një utopi afatshkurtër, që po përpiqet të implementohet nga mjaft segmente të caktuara, dhe realiteti dë të dëshmojë për të kundërtën. Dhe kjo teori është e dështuar sepse është e denatyruar. Ti mund të dalësh për pak kohë nga ligjet e natyrës, por nuk mund të vazhdosh gjatë. Ose do të kthehesh prapë tek to ose dë të përplasësh kokën pas ndonjë shkëmbi.

    Diskutimi në lidhje me të qenit apo jo në qendër të shoqërisë për femrën, është një diskutim që I sheh mashkullin dhe femrën në garë mes njëri-tjetrit. Por nuk mund të garojnë dy krijesa që janë të afta për punë të ndrydhme. Për mua femra ka qendrën e saj të rëndesës në botë, dhe mashkulli ka të vetën. Tendenca për t’a shtyrë gruan të kërkojë të matet me burrin e bën që femra sot të duket krijesë me e ulët, pikërisht sepse merr iniciativën të denatyrohet, të dalë nga vetvetja, ndaj nuk ka sesi të mos dështojë. Kjo ka bërë që të mësohemi me imazhin qesharak të femrës, tankiste, traktoriste, oficere, etj. të idealizuar nga utopia që sapo hodhëm pas shpine. Më kujtohet një karrikaturë interesante për barazinë gjinore. Një mashkurll që merrej me body-bilding, kishte nritur krahun dhe ishte fryrë muskulin e krahut, ndërsa një femër në krah të tij kishte ngritur edhe ajo krahun si ai, por në vend të muskulit, kishte nxjerrë njërin gji mbi krah, për të improvizuar vezën e muskulit. Ky është ideali bosh I barazisë gjinore.
     
    Artin likes this.

Shpërndajeni këtë faqe